21.11.2024. godine OBAVEŠTENJE
Poštovane komšije,
Obraćam vam se ispred radne grupe koja je prethodne dve nedelje ostvarila vidan napredak u upravljanju našom Stambenom zajednicom, te o nekim dešavanjima želim da vas obavestim, kao i da najavim sledeće korake. Radi lakše preglednosti navešću po stavkama najvažnija dešavanja.
- Upravnik Stambene zajednice iz redova stanara je postavljen 06.11.2024. godine odlukom Skupštine i rešenjem registratora Opštine Novi Beograd. Ovom odlukom je prethodni profesionalni upravnik razrešen dužnosti, te su se stvorili uslovi da od tada (pre dve nedelje) imamo legitimitet oko zahteva koje podnosimo investitoru i podizvođačima.
- Čim smo dobili legitimitet, obratili smo se investitoru i najvažnijim podizvođačima da zakažemo hitne sastanke i krenemo sa revizijama prethodnih ugovora, cena i frekvencije radova, dok smo paralelno poslali upite relevantnim firmama za održavanje kako bismo dobili ponude za što bolju uslugu uz očuvanje odnosa cene i kvaliteta.
- Suočili smo se sa nebrojenim problemima, nepotpisanim ugovorima, pogrešnim računima koji su stanarima dostavljeni za mesec septembar. Gde god smo pogledali, naišli smo na neki veliki propust i nepostojanje jasnih procedura kako koja služba radi. Navodim ovde neke primere kako biste stekli sliku:
- Portirska služba nije imala proceduru rada i kako se ponašaju u svakoj potencijalnoj situaciji. Postojala je uopštena procedura koja apsolutno nije odgovarala našem objektu.
- Schindler liftovi od strane investitora nisu regularno primopredati a pušteni su u rad bez bilo kakve mogućnosti da osoba u liftu može da pozove upotrebom dugmeta za alarm. Održavanje i čišćenje nije bilo usklađeno sa potrebama osetljivih liftova, te se stalno dešavalo da se vrata zaglavljuju, liftovi gase, dok drugi liftovi nisu bili pušteni u rad iako je potreba za time bila očigledna.
- Dobavljač čišćenja nije ni imao potpisan ugovor sa SZ, na objekat su izlazili jednom nedeljno što je apsolutno nedovoljno ali je zato ugovorena cena bila prilično visoka za tu uslugu koju nismo ni dobili.
- Kotlarnica nije bila puštena u optimalni režim rada, tako da smo došli u situaciju da dva i po meseca živimo u zgradi gde najvažniji sistem grejanja nije pripremljen za grejnu sezonu, dok procedure ko se odaziva na hitne pozive za loženje i održavanje kotlova nisu ni definisane ni date portirskoj službi na uvid i kontrolu, kao ni radnoj grupi.
- Računi koje nam je izdao prethodni profesionalni upravnik su potpuno pogrešni i neispravni po nekoliko osnova, a neki najvažniji su da nam je naplaćen iznos koji ne odgovara uslovima iz ugovora, da račun ni nema osnovu jer ugovor ne postoji, kao i da usluga po vrednosti ne odgovara frekventnosti koja je ugovorena. Potrošili smo jako mnogo energije i vremena da septembarske račune storniramo, da detektujemo da su samo stanarima računi dostavljeni dok UDI nije dobio da plati svoj deo koji je dužan SZ.
- Nebrojeno je mnogo propusta napravljeno oko nedefinisanog stanja osvetljenja sa južne strane zgrade, status ulice Nova 3 uz istočnu stranu naše zgrade, pozicije kontejnera ka Sakuri kao i pojavljivanje divljih deponija oko zgrade. Ne mogu ovde ni da nabrojim sve propuste na koje smo naišli.
- Kako u tom trenutku pre dve nedelje nismo dobili jasan odziv investitora na naše hitne zahteve, morali smo da se obratimo pisanim putem vlasnicima i direktoru kompanije u Češkoj, dokumentom koji je nosio naziv “Urgent Concerns Regarding Property Management at Lastavice building, Belgrade Serbia”. Pismo je poslato na engleskom jeziku sa dokazima o tome u kakvoj situaciji se nalazimo i sa činjenicama o neorganizovanom održavanju zgrade i stanova koje smo preuzeli. Tom prilikom smo se pozvali i na zakonske opcije koje imamo u slučaju da predstavnici u Srbiji ne budu sarađivali.
- Posle ovog dopisa, odmah smo primetili odziv UDI u Srbiji, zakazali smo sve najhitnije sastanke.
- Na sastancima sa UDI i pojedinačnim podizvođačima fokusirali smo se na hitne izmene, definisanje procedura, opcije raskida ugovora i slično. Ovo su urgentni dogovori koje smo postigli:
- Portirska služba je dobila nacrt procedura izrađen od strane radne grupe, kako bismo premostili period do dolaska firme za odrđavanje.
- Schindler je po našem hitnom zahtevu ugradio module za komunikaciju SIM karticama 16.11.2024. godine te su se stekli uslovi da postavimo sistem komunikacije. Ove SIM kartice će biti ugrađene ovog prvog vikenda pred nama. Ugradnja ovih modula je morala da se desi pre useljenja prvog stanara tako da smo adresirali da je ovo direktni propust investitora, prethodnog profesionalnog upravnika kao i same firme Schindler.
- U razgovoru sa firmom za čišćenje došli smo do zaključka da oni ni nemaju potrebnu opremu za mokro čišćenje garaže, a imajući u vidu da sa njima ugovor nikada i nije potpisan, to je prva usluga čiju promenu očekujemo prioritetno.
- Održali smo sastanak sa proizvođačima kotla Hover, Technomer firmom za održavanje kotla, UDI / Heating Service koji nam naplaćuje gas, te smo 18.11.2024. godine konačno došli do toga da kotlove postave u automatski režim rada u slučaju nestanka struje ili podizanja PP sistema. Posle ove dogovorene procedure, registrovali smo imena licenciranih inženjera ispred Technomer-a i samo oni imaju dozvolu Stambene zajednice da reaguju na potrebu da se kotlovi provere i resetuju. Proceduru smo predali portirskoj službi.
- Posle konsultacija šta da radimo sa pogrešnim računima za septembar, morali smo da te račune storniramo. Pristupili smo kreiranju novog računa za septembar gde će biti iskazan pravi trošak za taj mesec i taj trošak je dosta niži obzirom da mnoge usluge nismo ni dobili. Izuzetno je VAŽNO da svi razumemo da će računi vremenom postati veći u skladu sa tim koju uslugu počinjemo da dobijamo na adekvatan način. Vremenski nam je jako zahtevno štampanje novih računa jer prethodni upravnik nije više želeo da nam oko ovoga pomogne. Očekujem da ćemo sledeće nedelje dostaviti sukcesivno račune za “novi septembar” svim stanarima i molim vas da ih odmah platite kada ih dobijete. Komšije koje su prethodni račun platile – videće preplatu po računu i slobodno mogu da čekaju sledeći račun za oktobar koji štampamo čim sravnimo septembar na adekvatan način. Račun za septembar smo već dostavili UDI za broj stanova i dana u septembru dok su stanovi bili u njihovom vlasništvu. Očekujemo njihovu uplatu, a ukoliko tu budemo imali problema, ponovo ćemo se obratiti vlasnicima njihove kompanije.
- Aktivno smo u dogovorima sa državnim organima i direkcijama kako bismo definisali probleme i krenuli u realizaciju osvetljenja, skretanja ka našoj zgradi, deponija, kontejnera i slično.
- Raspisali smo tender za hitno dostavljanje ponuda za održavanje zgrade. Pozvali smo firme koje su relevantne, imaju iskustva na održavanju sličnih objekata, nisu bile u blokadama ili finansijskim problemima a da pritom posluju najmanje dve godine na sličnim poslovima. Takođe smo vodili računa da neka firma nema lošu reputaciju u smislu da ne plaća radnike ili da na bilo koji načim ne posluje po pravilu fer i zakonskog poslovanja u Srbiji.
- Očekujem da ćemo početkom sledeće nedelje (25. ili 26. novembar) zakazati sednicu Skupštine Stambene zajednice kako bi vam radna grupa predstavila održiv model upravljanja i održavanja zgrade, i kako bismo o predlogu mogli da glasamo. Sve komšije će moći da glasaju i elektronskim putem, te vas molim da obratite pažnju na email koji će vam stiči sa naslovom GLASANJE “...”.
Molim vas sve da imamo razumevanja jedni za druge, da se strpimo još nekoliko nedelja dok ne zaživi normalno održavanje zgrade i dok ne doteramo još neke pregovore sa investitorom u tok koji želimo. Radna grupa je dobila mnogo upita, emailova i Viber poruka, pa vas molim za razumevanje, jer ne stižemo sve da pročitamo i da odreagujemo. Koristite link sa Važnim Telefonima na našem sajtu. Generalno pokušajte da više koristite sajt jer na taj način radna grupa ima zapis svega što pišete.
Svi željno iščekujemo novogodišnje okupljanje kada ćemo moći da proslavimo postavljanje sistema i održavanja na željeni nivo.
S poštovanjem,
Ivana Jovanović, upravnik
Članovi radne grupe
Beograd, 21.11.2024. godine
Poštovana Upravnice,
Hvala Lepo
I hvala svima iz radne grupe na trudu i radu
Svaka cast i hvala vam na ulozenom vremenu i trudu! Drago mi je da smo svi bili slozni u tome da su pokusali maglu da nam naplate! 🥂
Poštovani,
da li izdat račun upravnika zgrade? Ja još uvek nisam dobio!
Dejane,Poštovani,
da li izdat račun upravnika zgrade? Ja još uvek nisam dobio!
Ako ste mislili na račun za redovno održavanje zgrade, oktobarski računi će biti spremni početkom naredne nedelje. Sve je kasnilo jer smo imali promene i računi nisu pravljeni automatski, već ručno u zavisnosti od datuma primopredaje stanova. Ići će obaveštenje svima na mail u vezi računa ubrzo.